top of page

My Site-gruppen

Offentlig·21 medlemmar

Madina Tarin
Madina Tarin

Vad visar en fotostudio på en fotografs webbplats

Något som jag nyligen började tänka på är hur fotografer presenterar sina arbetsplatser online. Många fotografer visar bara sina bilder men inte själva studion. Samtidigt finns det webbplatser där hela studiomiljön visas i bilder. Under ett sådant sök hittade jag sidan Fotostudio i Stockholm - studio1.se. Där presenteras studion genom flera fotografier av interiören. Bilderna visar arbetsutrymmet och hur miljön är uppbyggd. Det gav en bättre förståelse för var fotograferingen sker. Jag blev lite nyfiken på varför vissa fotografer väljer att visa sina studior på detta sätt. Är det vanligt att studiomiljön visas på fotografers webbplatser?

10 visningar
Billie Nikelson
Billie Nikelson
i går

En studio kan ibland visas på en webbplats för att ge en bild av arbetsmiljön. På sidan du nämner visas flera fotografier av själva studion. Interiören presenteras genom olika bilder som visar utrymmet och arbetsområdena. Texterna på sidan beskriver studion där fotograferingen sker. Besökare kan därför se hur studiomiljön ser ut. Det gör att man får en tydligare bild av arbetsplatsen bakom fotograferingen. Den typen av innehåll fungerar ofta som en presentation av studions miljö. Samtidigt visar det var projekten faktiskt produceras.

medlemmar

• Rick Rice
    Rick Rice
  • Walter Chang
    Walter Chang
  • Madina Tarin
    Madina Tarin
  • otsushikagorotsushikagor
    otsushikagor
  • Maruvs Maruvs
    Maruvs Maruvs
bottom of page