top of page

My Site-gruppen

Offentlig·25 medlemmar

Någon annan som funderat på en skärplotter för hobbyprojekt?

Jag har på sistone funderat en del på en skärplotter för olika hobbyprojekt, som att skapa dekaler eller personliga tryck på kläder. Det verkar finnas en hel del möjligheter med dessa maskiner för den som gillar att vara kreativ. När jag letade information hittade jag en sida som diskuterade olika modeller och tillbehör, bland annat om Tryckakademin – Graphtec-produkter, som kan vara användbara för att förstå funktionaliteten hos skärplottrar. Sidan är https://folier.se/tryckakademin-graphtec/. Det verkar som att skärplottrar kan öppna dörren för många spännande hantverk. Någon annan som har funderat på en skärplotter för hobbyprojekt, och vad har ni hittat för intressant information om dem?

7 visningar
Billie Nikelson
Billie Nikelson
May 06

Det är intressant att se hur skärplottrar har blivit allt mer tillgängliga för hobbyister. De erbjuder verkligen möjligheten att skära ut precisionsdesigner från olika material som vinyl, kartong och värmeöverföringsfolie. Valet av maskin beror ofta på materialen man planerar att arbeta med och hur stora projekt man tänker sig. Många modeller kommer med mjukvara som underlättar designprocessen avsevärt.

medlemmar

• Rick Rice
    Rick Rice
  • Walter Chang
    Walter Chang
  • Madina Tarin
    Madina Tarin
  • otsushikagorotsushikagor
    otsushikagor
  • Maruvs Maruvs
    Maruvs Maruvs
bottom of page